Viestien Tampere -kaupunkikierrokset

klo 16.00 - 17.15 klo 15.00 - 16.15 klo 16.00 - 17.15 klo 16.00 - 17.15 klo 16.00 - 17.15
Vapriikin piha-alue, Tampereen keskusta
Perjantaisin vapaa pääsy, keskiviikkoisin Vapriikin pääsylipun hinnalla.
Tampereen vanha postikonttori liitettynä nykyajan katukuvaan. Edessä opas ja taustalla ratikka.

Tutustu Tampereen kaupunkihistoriaan uudella kiehtovalla tavalla

Postimuseon kaupunkikierroksella Viestien Tampere tutustumme kaupunkiin ja historiaan viestinnän sekä teknologisten innovaatioiden näkökulmasta. Miten posti, rautatie, radio ja puhelimet levisivät Tampereelle ja vaikuttivat kaupungin kasvuun ja elämänmenoon?

Lähes 250-vuotias Tampere on aina ollut viestinnän ja verkostojen keskus. Pohjolan suurin sisämaakaupunki on kasvanut teollisuuden ja kommunikaation ansiosta.

Opastuksella hyödynnämme AR-teknologiaa eli lisättyä todellisuutta. Teknologia mahdollistaa muun muassa vanhojen valokuvien lähemmän tarkastelun ja museokokoelmiin tutustumisen 3D-mallien avulla.

Aloitus- ja lopetuspaikat

Kierros alkaa perjantaisin ulkoa museokeskuksen pääovien edustalta ja keskiviikkoisin museokeskuksen aulasta sisältä. Kesto noin 60-75 min. Kierros päättyy Tampereen keskustaan Hämeenkatu 13, vanhan Postitalon eteen.

Pääsymaksu

• Perjantaisin kierrokselle on vapaa pääsy, kuten Vapriikin näyttelyihin aina perjantaisin kello 15-18.
  • Keskiviikon kierrokset sisältyvät Vapriikin pääsymaksuun (15/7 €/Museokortti) Katso tarkemmat hinnat Tule meille -sivustolta.

Fyysinen saavutettavuus

• Kierroksella on ylitettävä kynnys Finlaysonin palatsin puistoon vievällä portilla. Kynnyksen voi kiertää itsenäisesti, mutta silloin yksi kertomus jää välistä.
  • Kierros on noin kaksi kilometriä pitkä.