Museocon

klo 11.00 - 19.00
museokeskus Vapriikki
Ohjelma sisältyy Vapriikin pääsylipun hintaan. Taidekujalle, kuvauspisteelle ja musiikkiesityksiin on vapaa pääsy.

Save the date! Museocon saapuu jälleen Vapriikkiin lauantaina 9. marraskuuta.

Museocon on koko perheen tapahtuma museokeskus Vapriikissa. Pääset kokeilemaan pöytäroolipelejä, larppeja, osallistumaan työpajoihin ja teemaopastuksille sekä tekemään löytöjä taidekujalla. Luvassa on lisäksi pelejä ja esitelmiä sekä cosplay-teemaista ohjelmaa. Päivä huipentuu musiikkiesityksiin.

Tule tutustumaan roolipelaamisen, cosplayn, coni-kulttuurin ja aasialaisen populaarikulttuurin maailmaan, niiden historiaan ja harrastajiin.

Mies ja lapsi tutkivat piirustuksia pöydän ääressä.

Museocon Vapriikki Tampere 18.11.2023. Kuva: Saarni Säilynoja

Tapahtuman järjestävät Vapriikki ja Postimuseo. Mukana erityisesti Vapriikissa sijaitseva Suomen Pelimuseo. Yhteistyössä Tampereen nuorisopalvelut.

Ohjelma sisältyy Vapriikin pääsylipun hintaan. Museokortti käy. Taidekujalle, kuvauspisteelle ja musiikkiesityksiin on vapaa pääsy!

Ihmisiä pelipöydän äärellä mietteissään.

Taidekuja

Taidekujahaku avautuu 3.6. ja on avoinna 5.8. asti.

Kaksi eläinasuihin pukeutunutta ihmistä museossa.

Museocon Vapriikki Tampere 18.11.2023. Kuva: Saarni Säilynoja

Artikkelikuva: Museocon 2023 Cosplay-näytös. Saarni Säilynoja, Vapriikki.

Tulevat tapahtumat