Postimuseon uusilla nettisivuilla tietoa ja tarinoita

17.12.2020

Postimuseo avasi uudet nettisivut, joissa on uutta ja kiinnostavaa sisältöä helposti löydettävissä. Sivut tarjoavat tietoa ja elämyksiä verkkonäyttelyiden, tietoportaalin ja digitaalisten julkaisuiden muodossa.

– Tarjoamme asiakkaille yhdestä paikasta pääsyn digitaalisiin tietosisältöihin. Tietoa ja tarinoita -osio kokoaa yhteen postin ja viestinnän historiaan liittyviä digitaalisia lähdeaineistoja ja verkkosisältöjä. Aineistoja on Postimuseosta ja muualta teemoittain ryhmiteltyinä. Sisältö karttuu jatkuvasti, kertoo tietoasiantuntija Mikko Nykänen.

Postimuseon nettisivut tarjoavat yhteyden Finna.fi -palveluun, jossa Postimuseon kokoelmia avautui tällä viikolla.

Uudenlaista tapaa esitellä museokokoelmia sivuilla edustaa 1800-luvun postitorvesta tuotettu 3D-malli. Torvi on yksi viidestä Postimuseon kokoelmiin kuuluvista esineistä, jotka mallinnettiin kuuden Trafiikki-museon yhteisessä 3D-hankkeessa. Tutustu kokoelmiin.

Postimuseon vastuullisuus sai nyt myös oman paikkansa Tietoa meistä -osioon. Kerromme teoistamme kestävän kehityksen eteen.

Postimuseon blogi on tärkeä väylä kertoa viestinnän historiasta ja Postimuseon kuulumisista. Blogiin kirjoittavat ajankohtaisista aiheista museon henkilökunnan lisäksi vierailevat kirjoittajat.

– Olemme panostaneet digitaalisiin sisältöihin, joista on tullut yhä tärkeämpiä tänä vuonna. Uudet nettisivut olivat iso ponnistus. Niiden tekeminen vei yllättävän paljon aikaa ja sisältöjen kasvattaminen jatkuu edelleen. Sivut suunnitteli Site Logic, mutta teimme itse sisällönvientiä ja uuden sisällön tuotantoa, kertoo viestintäsuunnittelija Mirka Ylä-Mattila.

Nettisivut on käännetty osittain myös englanniksi ja ruotsiksi.

Lisätietoja
viestintäsuunnittelija Mirka Ylä-Mattila, p. 041 5075150, mirka.yla-mattila@postimuseo.fi
tietoasiantuntija Mikko Nykänen, p. 040 518 2713, mikko.nykanen@postimuseo.fi