Postimuseo avaa kyselyn viestinnästä koronan aikana

23.04.2020
Kysely päättynyt – saimme runsaasti vastauksia, kiitos!

Postimuseo kerää ja tallentaa tietoa ja kokemuksia viestinnästä koronan aikana. Museo haluaa tietää kuinka ihmiset viestivät poikkeusoloissa, millaisin välinein ja onko yhteydenpitoon tullut kenties uusia oivalluksia, tapoja tai välineitä.

Kyselyn avulla selvitämme myös, onko ihmisten keskinäinen viestintä lisääntynyt, vähentynyt tai pysynyt entisellään ja mikä merkitys eri viestintävälineiden käytöllä on ollut korona-ajasta selviytymiseen.

Museo tallentaa saamansa vastaukset kokoelmiinsa, jossa ne ovat tutkijoiden ja muiden viestinnästä kiinnostuneiden käytettävissä. Vastaajien luvalla jaamme viestintäkokemuksia myös sosiaalisessa mediassa. Kysely on avoinna 13.9.2020 saakka.

Postimuseo myös kannustaa ihmisiä kirjoittamaan kirjeitä #karanteenikirjeet-kampanjassa.

Lisätietoja antaa kokoelmapäällikkö Pirjo Mattila puh. 040 062 6727, pirjo.mattila@postimuseo.fi