Postimuseo kerää omakuvapostimerkkejä ja tarinoita niiden takana

KERÄYS ON PÄÄTTYNYT! KIITOS OSALLISTUJILLE.

Oletko teettänyt koskaan omakuvapostimerkkiä? Ehkä olet tehnyt useampia tai jopa sommitellut kokonaisen lähetyksen omakuvamerkkiin liittyen? Vai löytyisikö sinulta peräti sarjaa tai laajempaa kokoelmaa omia merkkejäsi?

Postimuseota kiinnostaa tietää, millaisia omakuvapostimerkkejä tehdään. Omakuvamerkkejä näkee vain satunnaisesti, koska niistä vain pieni osa on myynnissä ja painokset ovat tavallisesti melko pieniä. Kuitenkin niissä on usein hienoja oivalluksia ja taustalla saattaa olla hyvin tarkkaan mietitty ajatus tai käyttötarkoitus.

Ajatuksenamme on koostaa aineistosta pieni esittely Viestinviejät-näyttelymme oheen Tampereelle museokeskus Vapriikkiin ja osittain myös verkkosivuillemme.

Jos haluat osallistua näyttelyyn omilla merkeilläsi, lähetä oheisella lomakkeella meille kuva ja kerro merkkiin liittyvä tarina. Otamme tarkemmin yhteyttä niihin, joiden merkit soveltuvat näyttelyyn.

Kuvan lähettäneiden kesken arvomme 5 kappaletta Postimerkkien Suomi -kirjoja ja postimerkkejä.

Keräys on avoinna 30.4.2021 asti.