Postimuseolta aineistopaketti Finna Luokkahuoneeseen

28.10.2021

Postimuseo on tuottanut ensimmäisen aineistopakettinsa Finna Luokkahuone -palveluun. Oppimateriaali tutustuttaa suomalaisen tiedonvälityksen historiaan sekä mediakulttuuriin sanomalehden ja jakelutyön näkökulmasta.

Sanomalehti on pitkään ollut suomalaisen tiedonvälityksen ja uutiskulttuurin keskeinen väline. Se on tuonut kotimaan ja ulkomaan uutisia kaikkiin Suomen kolkkiin. Sanomalehdellä on ollut keskeinen rooli suomalaisen sivistyksen ja demokratian edistäjänä.

Moniosainen paketti on suunnattu yläkoulun ja lukion historian, yhteiskuntaopin ja äidinkielen tunneille. Kokonaisuus muodostuu kahdesta aineistopaketista: Tieto muuttaa yhteiskuntaa ja Kimppuun ja liikkeelle!

Aineistopaketit liittyvät Postimuseon tämän vuotiseen sanomalehti-teemaan, joka näkyy myös Aamukahvi ja tuore lehti -näyttelyssä ja Viestin-podcastissa.

Siirry Finna Luokkahuoneen aineistopakettiin.

Tutustu Aamukahvi ja tuore lehti -näyttelyyn.

Tutustu Viestin-podcastiin.

Emilia Laulainen, emilia.laulainen@postimuseo.fi / 050 4050 406

Katso kuvia

Postinjakajia kantamuksineen Jyväskylässä v. 1926.