Museoiden yö

klo 16.30 - 22.00
Museoravintola Valssi, kokoustila Rauta 2.krs.
Tapahtumaranneke 12€, ryhmä 40€ (max. 5 hlöä/ ryhmä), alle 7-vuotiaat maksutta. Museokortilla rannekkeen hinta on 10€.

Jännittävää ohjelmaa Museoiden yössä!

Klo 16.30–18 Museoiden yön etkot: Esirippu auki – tanssia, performanssia ja musiikkia!

Estradilla nähdään kolme Postimuseon, Mediamuseo Rupriikin ja Suomen pelimuseon aineistojen innoittamaa huikeaa esitystä. Esitykset ovat tuottaneet tanssiryhmä Vapaavarsi, taideverstas Wärjäämö sekä Wivi Lönnin koulun musiikkiluokka 8E.

Esitykset ovat:

• ”Huomio, huomio, 3NB Tampere. Seuraa tanssiesitys.” – tanssiryhmä Vapaavarren esitys sisältää tanssillisia kuvia maamme ensimmäisen yleisradioaseman alkuajoilta. Ääniaallot, Gennaro Romanon orkesterin, kuuntelijat ja viestit asemalle luovat ympäristön ja mahdollisuudet kommunikointiin, jossa liike on pääosassa. Esiintyjät:  Yhteisötanssiryhmä Vapaavarsi. Koreografia:  Marjo Hämäläinen. Tukena: Pirkanmaan Tanssin Keskus.
  • Teatteri Wärjäämö esittää: Anarkistipostia Teatteri Wärjäämön luoma performanssi on Postimuseon digitoitujen aineistojen pohjalta ryhmälähtöisesti rakennettu punk-aiheinen taiteellinen tutkielma Arto Nybergin kirjeenvaihdon inspiroimana. Työryhmää luotsaa taiteilija-taidekasvattaja Jarmo Skön. Esitystä on ollut valmistamassa Wärjäämön teatteri-, bändi-, digi- ja käsityöryhmät. Teos saa ensiesityksensä Tampereen Museoiden yössä la 21.5.2022. Yhteistyössä: Postimuseo, Tampereen kaupunki/Toimintakeskus Wärjäämö, Ahjolan kansalaisopisto, Tampereen taidekasvatus ry.
  • ”Kirjeitä Olympokselta – Soundtrack postipeliin” – Wivi Lönnin koulun 8E -luokka on luonut tunnelmallisen soundtrackin 1990-luvun alussa pelattuun Olympos-postipeliin. Esitys on sävelletty kollektiivisesti eli yhdessä orkesterin kanssa ja se sisältää uutta, ennen julkaisematonta musiikkia. Ryhmän työskentelyä ohjaa: musiikinopettaja Tomi Pelli.

Vapaa pääsy!

Voit seurata tapahtumaa livenä myös Postimuseon Youtube-kanavalla.
Paikka: Museoravintola Valssi

Klo 19–22 Merkilliset viestimet!

Tervetuloa visailemaan ja kisailemaan!

• Klo 19 Viestivisa, jossa parhaat palkitaan!
  • Klo 20 kummallisten ja nostalgisten viestintävälineiden tutkimista.
  • Klo 21 tunnistatko tunnarin? Viulisti Kristiina Ahlgren soittaa pelien tunnusmusiikkia. Parhaat palkitaan!

Ohjelmasta vastaavat Postimuseo, Suomen Pelimuseo ja Mediamuseo Rupriikki.
Paikka: Rauta, 2. krs