Cookie-asetukset
Mukauta suostumuksen asetuksia

Käytämme eväseitä auttamaan sinua navigoimaan tehokkaasti ja suorittaaksemme tiettyjä toimintoja. Löydät tarkempaa tietoa kaikista evästeistä alla olevien kategorioiden alta. ”Välttämättömiksi” kategorioituja evästeitä säilytetään selaimessasi, sillä ne ovat välttämättömiä sivuston perustoimintojen käyttämiseksi.... 

Aina aktiivinen

Tarvittavat evästeet ovat ratkaisevan tärkeitä verkkosivuston perustoiminnoille, eikä verkkosivusto toimi tarkoitetulla tavalla ilman niitä. Nämä evästeet eivät tallenna henkilökohtaisia tietoja.

Ei näytettäviä evästeitä.

Toiminnalliset evästeet auttavat suorittamaan tiettyjä toimintoja, kuten verkkosivuston sisällön jakamista sosiaalisen median alustoilla, palautteiden keräämistä ja muita kolmannen osapuolen ominaisuuksia.

Ei näytettäviä evästeitä.

Analyyttisiä evästeitä käytetään ymmärtämään, miten kävijät ovat vuorovaikutuksessa verkkosivuston kanssa. Nämä evästeet auttavat tarjoamaan tietoa kävijöiden lukumäärästä, poistumisprosentista, liikenteen lähteestä jne.

Ei näytettäviä evästeitä.

Suorituskykyevästeitä käytetään verkkosivuston tärkeimpien suorituskykyindeksien ymmärtämiseen ja analysointiin, mikä auttaa tarjoamaan vierailijoille paremman käyttökokemuksen.

Ei näytettäviä evästeitä.

Mainosevästeitä käytetään tarjoamaan kävijöille räätälöityjä mainoksia sivujen perusteella, joilla he ovat käyneet aiemmin, ja analysoimaan mainoskampanjan tehokkuutta.

Ei näytettäviä evästeitä.

Muut evästeet ovat sellaisia, joita tunnistetaan ja joita ei ole vielä luokiteltu mihinkään luokkaan.

Ei näytettäviä evästeitä.

Siirry suoraan sisältöön Siirry etusivulle

Postikortin uusi aika 1990-2020

Viestintävälineiden kehitys on vaikuttanut postikortin suosioon. Jo puhelimen ja telefaksin tulo vähensi korttien määrää, mutta erityisesti matkapuhelin ja internet laskivat korttien määrää 1990-luvun lopulta lähtien. Tekstiviesti korvasi postikortin uuden ajan pikaviestimenä.

Postikorttien luonne on muuttunut kohti tunnepitoista viestintää. Tiedonannot lähetetään digitaalisilla viesteillä, mutta tunteisiin liittyviä kortteja annetaan yhä perinteisenä. Toki postikortillakin on uusia lähettämisen tapoja. Esimerkiksi Postin OmaPosti-sovelluksessa tai nettisivuilla voi luoda kortin omasta valokuvasta ja lähettää digitaalisena, ja jonka vastaanottaja saa perinteisenä postikorttina.

Lähetettyjen joulukorttien määrä

  • 1990: 39,9 miljoonaa 
  • 2000: 53,3 miljoonaa 
  • 2010: 48,4 miljoonaa 
  • 2020: 18 miljoonaa 

Postikortin postimaksu

  • 1990: 1.lk 1,90 mk; 2.lk 1,50 mk  
  • 2001: 1.lk 0,40 € / 2,38 mk; 2.lk 0,34 € / 2,05 mk
  • 2010 1.lk 0,75 € / 2.lk 0,60 €
  • 2020: kotimaa 1,75 €; ulkomaat 1,85 € 

Erityistä 

Eurot 1.1.2002. Hinnat markoissa ja euroissa 2001–2002.  

Omakuva postikortti

Vaakatasoinen postikortti, jossa on tehtynä erimuotoisia pipareita pellillinen.
Vaakatasoinen postikortti, jossa on tehtynä erimuotoisia pipareita pellillinen.
Vaakatasoinen postikortti, jossa on kuva ensimmäisestä postiautosta Adlerista Postimuseon Viestinviejät-näyttelyssä.
Vaakamallisen postikortin taustapuoli, jossa on tietokoneella muodostetut tekstit sekä osoitettuna Postimuseolle. Painettuna Postin logo sekä teksti Klikkaa kortti matkaan - www.posti.fi/postikorttinetistä.
Takaisin ylös