Ekoautot esillä – Postin kulkupelit ennen ja nyt

klo 11.00 - 15.00
Vapriikin piha-alue
Vapaa pääsy
Kuvakollaasi, jossa vanha oranssi jakeluauto ja sähkörahtiskootteri ajossa.

Koko perheen ulkotapahtumassa pääset tutustumaan Postin jakeluvälineisiin ja eri aikoina käytettyihin menopeleihin.

Ekologiset sähköautot ovat olleet Postilla käytössä 1980-luvulta alkaen ja 2000-luvulla niiden käyttö on lisääntynyt entisestään.
Tapahtumassa asiantuntijat esittelevät mm. museoituja Finnvan- ja Subaru-sähköautoja sekä nykyisin käytössä olevan täyssähköauto Citroën Jumpyn. Ihmeteltävänä ovat myös maxijakelukärry, sähköpolkupyörä, upouusi sähkösrahtikootteri ja paljon muuta!
Vanha postibussi kyyditsee kävijöitä tapahtuman aikana. Hyppää kyytiin ja lähde kiertoajelulle!

Esillä on myös lehdenjakeluun liittyvää välineistöä ja työasuja. Tapahtuma on osa näyttelyämme Aamukahvi ja tuore lehti.

Yhteistyössä Posti Oyj ja Mobilia-museo. Mukana myös Postimuseon Ystävät yhdistys.
Järjestämme ulkotapahtuman Vapriikin piha-alueella ja tapahtumaan on vapaa pääsy. Tapahtumassa noudatetaan turvavälejä ja voimassa olevaa koronaohjeistusta. Maskisuositus!

Klo 16 yleisöopastus Aamukahvi ja tuore lehti -näyttelyyn. Opastetulla kierroksella tutustutaan sanomalehden historiaan ja tulevaisuuden näkymiin sekä perehdytään sanomalehteen liittyviin ammatteihin ja suomalaisille rakkaisiin sanomalehtimuistoihin. Opastus sisältyy Vapriikin pääsylipun hintaan ja alkaa museokeskuksen aulasta. Kesto 45 min.
Huom. koronarajoitusten vuoksi opastukselle voi osallistua vain 10 henkilöä. Muutokset mahdollisia.