Posti 386 vuotta -tapahtumapäivä

klo 12.00 - 16.00
Vapriikin piha-alue, Postimuseon näyttelyt, Paja, Auditorio.
Sisältyy Vapriikin pääsylipun hintaan. Piha-alueelle vapaa pääsy.
Ihmiset jonottavat postibussille Vapriikin pihalla.

Juhlistamme Postin 386-vuotista historiaa erikoispäivällä Vapriikissa. Luvassa kivaa postiteemaista ohjelmaa kaiken ikäisille!

Hyppää vanhan postibussin kyytiin ja tutustu Postin uusiin sähköisiin kulkupeleihin Vapriikin piha-alueella.

Postibussi Dodge ajaa tunnin välein noin 15-20 min kestävän ajelun ja kyytiin pääsee seuraavasti:

• Klo 12
  • Klo 13
  • Klo 14
  • Klo 15

Klo 1213 Kuvauta itsesi vanhassa postipäähineessä. Polaroid-kuvan saat mukaasi muistoksi. Paikka: Viestinviejät -näyttely, ensimmäinen kerros.

Klo 1215 Ahto-Kustaa -postihevosen hoitopiste. Tule hemmottelemaan Postimuseon iki-ihanaa postiheppaa. Paikka: Viestinviejät -näyttely, ensimmäinen kerros.Tyttö ratsastaa postihevosella.

Klo 1215 Postimuseon Ystävät ry:n Vertaisihmettelijät tavattavissa ja peluuttamassa lajittelijan nopeustestiä.

Klo 1215 Paja: Terveiset Postimuseosta kortti. Tule askartelemaan uniikki postikortti vanhoista postimerkeistä. Paikka: Vapriikin Paja, toinen kerros.

Klo 13 ja 15 Näyttelypäällikön nostot -teemaopastus Viestinviejät -näyttelyyn. Lähtö opastukselle Vapriikin aulasta. Kesto 30 min.

Klo 1415 Luento: Partisaani-isku postiautoon Saariselällä 1943. Historiantutkija, dosentti Ville Jalovaara kertoo kuuluisan Laanilan partisaani-iskun taustoista ja merkityksestä kirjansa pohjalta. Vuonna 1943 tehdyn tuhoisan iskun kohteina olivat piispa Yrjö Wallinmaa ja häntä kuljettanut postiauto. Kesto: 45 min. Paikka: Auditorio, ensimmäinen kerros.

Bussiajelu ja piha-alueen ohjelma on maksutonta. Muu ohjelma sisältyy Vapriikin pääsylipun hintaan.